טיפול בבעיות נשימה

בעיות נשימה הוא שם רחב מאוד למגוון של בעיות נפוצות בילדים ומבוגרים. רבים מאיתנו סובלים משיעול טורדני, נזלת אלרגית, גודש בסינוסים ובדרכי הנשימה, קוצר נשימה ועוד.
גם סינוסיטיס חריף או כרוני הוא מצב מאוד נפוץ במחוזותינו ומשתייך לפתולוגיות של מערכת הנשימה.

טיפול בבעיות נשימה

מה הן בעיות נשימה לפי הרפואה הסינית?

חלק עיקרי בטיפול ברפואה הסינית הוא האבחנה. לכל פתולוגיה של מערכת הנשימה (ופתולוגיות בכלל) יש מקור או גורם. לא תמיד מדובר בחיידק או וירוס שמטריד את הגוף, לפעמים ישנה חולשה או עומס במערכת מסוימת שגורמת ליצירת גודש או שיעול ושלל בעיות אחרות.

באמצעות האבחנה ניתן להתאים את הטיפול למערכת שנפגעה ולווסת את פעילותה. בדרך זו ניתן לפתור או להקל על הקושי שאנו מתמודדים איתו ולאפשר חיים קלים ונעימים יותר.

מה קורה בטיפול בבעיות נשימה ברפואה הסינית?

בטיפול ברפואה הסינית יוצרים הסדרה או וויסות של תנועת הצ'י (אנרגיית החיים) באמצעות דיקור, צמחי מרפא וכלים נוספים. בעיות נשימה יכולות לנבוע ממצבים של חולשה, תקיעות, עודף ועוד. בכל אחד מהמצבים ניתן לטפל ביעילות רבה ולאפשר לגוף לווסת את האנרגיה ולשוב לתפקוד תקין, גם במצבים כרוניים.

בעיות נשימה נוטות להסתבך מהר יחסית מכיוון שהן לרוב משפיעות על הריאות שאחראיות לספק אנרגיה לכל הגוף. כשאנרגית הריאות לא נעה באופן סדיר הגוף עלול מאוד להיחלש ולכן המחלה או המצב הכרוני עלולים להחמיר. לכן נשלב לרוב טיפול באמצעים נוספים כמו צמחי מרפא, שמנים אתריים והתאמות תזונתיות כדי לשפר את המצב במהירות האפשרית.

למי הטיפול מתאים?

הטיפול מתאים לכל מי שסובל מקשיי נשימה, אסתמה, דלקת ריאות, ברונכיטיס ודלקות של דרכי הנשימה העליונות ומערכת האף-אוזן-גרון.

בעיות נשימה מקושרות בין היתר גם לאלרגיות, טראומות עבר, פחדים וסטרס גדול. בטיפול ניתן לאתר את מקור הקושי ולהבין מה ניתן לעשות כדי לחזק את הגוף והנפש וליצור מערכת חסינה יותר וחזקה יותר. כך המחלות הויראליות או קוצר הנשימה לא יטרידו אותנו באופן קבוע, הגודש הכרוני ישתחרר, והאסתמה לא תגביל אותנו כמו בעבר.

כמה זמן לוקח עד לריפוי?

התשובה לשאלה זו תלויה במצב בו נרצה לטפל. הטיפול בוירוס שיוצר כאב אוזניים או דלקת יהיה קצר משמעותית מטיפול באסתמה למשל, שנחשבת למצב כרוני.

חשב גם לזכור שככל שהבעיה "ישנה" יותר, כך לרוב לוקח יותר זמן לראות שיפור משמעותי במצב. בכל מקרה מתחילים במספר טיפולים ובוחנים את התקדמות המצב לאורך זמן, וכך מחליטים כיצד להמשיך בטיפול.

מה קורה למי שמפחד ממחטים?

במצבים של פחד ממחטים ניתן להשתמש בכלים אחרים כמו לחיצות שיאצו, עיסוי עם שמנים אתריים יעודיים לטיפול בבעיה, מדבקות עם גרגיר שיוצר לחץ על נקודת הדיקור, ועוד.
הטיפול מתמקד בהסדרת תנועת הצ'י (אנרגיה) בגוף, ולכן ניתן לקבל תוצאות יפות גם ללא מחטים, אך יתכן שזה ייקח קצת יותר זמן מאשר הטיפול שמשלב את המחטים.

כמה זה עולה?

טיפול ראשון, כשעה וחצי כולל תשאול, אבחון וטיפול – 480 שח.
טיפול המשך, כשעה – 350 שח.
דיקור ילדים (עד גיל 12) טיפול ראשון, כשעה כולל תשאול, אבחון וטיפול – 350 שח.
דיקור ילדים טיפול המשך כחצי שעה – 180 שח.

איך מטפלים