השמנים האתריים הם שמנים שמיוצרים על ידי מיצוי חומרים פעילים מצמחים שונים. החלקיקים בשמנים האתריים קטנים מאוד ומסיסים בשמן ולכן חודרים דרך העור בקלות ויכולים לטפל בבעיות שונות במהירות וביעילות.

השמנים הנפוצים ביותר בשימוש, על קצה המזלג:

• שמן לבנדר המשמש לטיפול בנגעי עור, חתכים וכוויות, כאבי שרירים ובעל ניחוח התורם להרגעה של הנפש והשראת שינה טובה ומיטיבה.
  • שמן אקליפטוס רדיאטה המשמש לייבוש נזלת וטיפול בצינון בעיקר בילדים ותינוקות.
  • שמן מנטה מרגיע ומקרר, למצבים של כאבי ראש, כאבי שרירים, כאבי בטן ועוד.
  • שמני הדרים (תפוז, לימון, אשכולית) להנעה ושיכוך כאבים, שיפור מצב הרוח והמוטיבציה והנעה לעשיה

ישנם עוד אינספור שמנים אתריים, חלקם נפוצים יותר ופחות, וניתן להשתמש בהם בקלות וביעילות בבית כדי לתמוך בטיפול או למנוע החמרה של מצבים נפוצים כמו מחלות ויראליות או צינונים למיניהם.

ניתן להשתמש בשמנים בדרכים שונות:

1. מריחה בדילול מתאים לפי רגישות וגיל
  2. הרחה (הדפה בחלל החדר)
  3. בליעה, במצבים מסוימים ובמעקב
    איש/ת מקצוע

חשוב לציין שבמצב של נטילת סטרואידים לא מומלץ לשלב שמנים אתריים בטיפול.
הסטרואידים מדכאים את פעילות מערכת החיסון כדי להרגיע את פעילות היתר הדלקתית של הגוף ואילו השמנים האתריים תומכים ומווסתים את פעילות מערכת החיסון ועלולים ליצור התנגשות עם הטיפול בסטרואידים. לכן השילוב ביניהם עשוי לגרום לכך שהטיפול לא יהיה אפקטיבי.
במצב בו קיבלנו תרופות סטרואידיות מהרופא, נפריד אותן לחלוטין מהשימוש בשמנים אתריים, ולאחר גמר הטיפול בסטרואידים נבחן את המצב ונחליט האם יש צורך בשילוב השמנים האתריים בהמשך הטיפול.