טיפול בחרדות

הטיפול בחרדות באמצעות הרפואה הסינית מאפשר הקלה מהירה יחסית במצבים של קושי או מועקה כבדה. כפי שהרפואה הסינית יוצרת תנועה של אנרגיה שמקלה על כאבים של הגוף, כך גם לגבי כאבים של הנפש.

טיפול בחרדות

מה הן חרדות לפי הרפואה הסינית?

הצ'י (אנרגיית החיים) הזורמת בגופנו נוטה להיתקע במצבים מסוימים. חרדה או פחד גורמים לתקיעות חזקה ולפעמים המצב נראה כאילו לא ישתפר לעולם. אנשים הסובלים מחרדות עלולים לסבול גם מתופעות גופניות כמו לחץ בחזה או כאבים בגב התחתון ובברכיים, תופעות שרק מחמירות את תחושת החרדה המלווה אותם.

מה קורה בטיפול בחרדות ברפואה הסינית?

הטיפול בחרדה לרוב מערב שילוב דיקור עם שיאצו, צמחי מרפא ושמנים אתריים במידת הצורך, כך שאנו יוצרים רשת ביטחון שתמנע "נפילות" במהלך התהליך.

במהלך הטיפול נוצרת תנועה שמקלה על החרדה, ומאפשרת לנו לנתח את מקור החרדה ולהבין מהיכן היא נובעת ואילו דרכים קיימות כדי לשחרר אותה. אם החרדה "מנהלת לנו את החיים" אזי זהו מצב לא תקין ונרצה לשחרר אותה ולחזק את המערכת כדי שהיא לא תפציע שוב ותשתק אותנו בהמשך.

החיזוק של הגוף והנפש מאפשרים לתנועה הנכונה של הצ'י במערכת להזין את השמחה של הלב ולהרגיע את הנפש, וכך לשבור את התלות בתרופות הרגעה למיניהן.

למי זה מתאים?

הטיפול מתאים לילדים ומבוגרים הסובלים מחרדות ופחדים.

ניתן לטפל במגוון רחב של חרדות כמו חרדת נטישה, חרדות קיומיות, פחד ממעליות ומטיסות, חוסר ביטחון עצמי, חרדות חברתיות ועוד. ניתן לטפל גם בכאבים אחרים של הנפש כמו דיכאון, עצבנות יתר, סטרס ועוד.

כמה זמן לוקח עד לריפוי?

כאבים של הנפש כמו דיכאון וחרדות לרוב קשורים לקונסטיטוציה (מבנה בסיסי) של האדם ולסביבה בה גדל והתחנך.

השיחרור מההתניות והטראומות שלנו לוקח זמן, וחשוב להבין שאין כאן "ריפוי" אלא הבנה כיצד להתמודד כשהחיים קורים ודברים עולים וצפים. כבני אדם אנו נוטים לחזור לדפוסי עבר כי זה מה שאנחנו מכירים ויודעים. בטיפול נלמד להבין איך לא להיתקע במקום הזה ולשחרר את המועקה שמתלווה אל הרגש שמאיים להציף אותנו.

אז הטיפול זה בעצם מעכשיו ולתמיד?

ממש לא. אני אמנם כאן תמיד לכל התייעצות ואפילו לטיפול בהתאם לצורך, אבל רוב המטופלים מגיעים לאיזון ותחושת הישג במהלך הטיפולים ויוצאים לדרך משלהם.

הידיעה שתמיד יש מי שמבין ויכול להקשיב ולטפל במידת הצורך לרוב עושה את כל ההבדל ומאפשרת לשחרר את החרדה והכאב באופן עצמאי.

כמות ההודעות והטלפונים שאני מקבלת בכל חודש שאומרת "כמעט קבעתי טיפול אבל אז נזכרתי במה שלימדת אותי ושיחררתי לבד" מדהימה אותי בכל פעם מחדש. המטרה היא לא ליצור תלות בין המטופל למטפל אלא לאפשר לסובלים מחרדות לרכוש כלים להתמודדות ולהסתדר בעצמם בהמשך.

מה קורה למי שמפחד ממחטים?

במצבים של פחד ממחטים ניתן להשתמש בכלים אחרים כמו לחיצות שיאצו, עיסוי עם שמנים אתריים יעודיים לטיפול בקושי וחרדה, מדבקות עם גרגיר שיוצר לחץ על נקודת הדיקור, ועוד.
הבנת מקור החרדה היא חלק עיקרי בטיפול ומאפשר שיחרור של החרדה באופן יעיל יותר. לכן ניתן לקבל תוצאות יפות גם ללא מחטים, אך יתכן שזה ייקח קצת יותר זמן מאשר הטיפול שמשלב את המחטים.

כמה זה עולה?

טיפול ראשון, כשעה וחצי כולל תשאול, אבחון וטיפול – 480 שח.
טיפול המשך, כשעה – 350 שח.
דיקור ילדים (עד גיל 12) טיפול ראשון, כשעה כולל תשאול, אבחון וטיפול – 350 שח.
דיקור ילדים טיפול המשך כחצי שעה – 180 שח.

איך מטפלים